Ugrás a tartalomhoz

”Kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) kiterjesztése”

  • Projekt címe: ”Kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA) kiterjesztése”
  • Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2015-00004
  • Kapcsolódó Operatív Program Megnevezése

    • Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)
    • Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
  • Kedvezményezett neve, a Projektkonzorcium vezetője:

    • NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
  • A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek:

    • IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
    • KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.
    • Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
  • Szerződött támogatás összege: 3 718 843 582 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%
  • Az IdomSoft által megvalósított projektrész befejezési dátuma: 2023.01.31.
  • A projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.01.31.

A 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat alapján a projekt célja, hogy az államigazgatáson belül is elterjedjenek a helyhez nem kötött, elektronikus ügyintézést támogató digitális technológiák. A magas szintű és korszerű (lakossági, államigazgatási és vállalkozások által használt) elektronikus ügyintézési megoldások bevezetésének alappillérei egyrészt a résztvevők biztonságos azonosítása, másrészt a hiteles elektronikus jognyilatkozat-készítési lehetőség biztosítása az ügyintézésben résztvevők számára. A projekt keretében elvégzendő fejlesztések átfogó célja ennek megfelelően a biztonságos elektronikus azonosítási és hitelesítési szolgáltatások fejlesztése és kiterjesztése az elektronikus ügyintézési szolgáltatások elterjesztése érdekében.

2021. július 1-én került kibővítésre a projekt szakmai tartalma, projektelemként a szerepkör-tanúsító platform szolgáltatás beemelésével (a továbbiakban: SZTSZ), melynek megvalósítására az IdomSoft Zrt. került kijelölésre.
Az SZTSZ a dokumentumhitelesítéshez kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, amely összeköttetést – információáramlást és ehhez kapcsolódó üzleti és technikai feladatok ellátását – biztosít az eSzemélyi eAláírás funkciójával hitelesített dokumentum szerepkörtanúsítvánnyal történő kiegészítése során az alábbi szereplők között:

  • az eSzemélyivel kezdeményezett dokumentumhitelesítést végrehajtó aláíró kliens
  • a szerepkört nyilvántartó adatgazda szervezet; illetve
  • az identitás tanúsító szolgáltatás
  • a szerepkör-tanúsító szolgáltató között.

A szerepkör-tanúsítvány segítségével az elektronikus aláírás funkcionalitásának alkalmazásakor a dokumentumhoz egyidejűleg csatolásra kerül az aláíró szerepkörére (tisztségére, beosztására, rendfokozatára) vonatkozó „hiteles adat”, egy ún. szerepkör-tanúsítvány. A szerepkör igazolása a szerepkör-nyilvántartó felelősségi körében, a szerepkör-tanúsító szolgáltató által kiállított – rövid lejáratú – tanúsítványon alapul, amely az aláírás elhelyezésének időpontjában igazolja az aláíró személy szerepkörének valamely jogszabályon vagy szabályzaton alapuló nyilvántartásban fennálló tényét.