Ugrás a tartalomhoz

„Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre”

  • Projekt címe: Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre
  • Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058
  • Kapcsolódó Operatív Program Megnevezése:
    • Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)
    • Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
  • Kedvezményezett neve, a Projektkonzorcium vezetője: Budapest Főváros Kormányhivatala
  • A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek:
    • Belügyminisztérium
    • IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
    • Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ)
    • NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
  • Szerződött támogatás összege: 2.600.000.000 Ft
  • Szerződött támogatás – IdomSoft-ra eső – összege: 744.689.966 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%
  • A projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.09.30.

A projekt elsődleges célja, hogy a közigazgatási ügyintézési pontok mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásának bevezetésével, az elektronikus támogató környezet és funkciók továbbfejlesztésével még hatékonyabbá váljanak. Ezt elsősorban a „hétköznapi” állampolgári ügyintézési folyamatok automatizálásával, a hivatali dolgozó személyes beavatkozását kiváltó megoldással tervezi elérni.

A projekt végrehajtásával a közigazgatás informatikai ellátási hatásfoka javul, a szolgáltatási szint emelkedik, ezzel hozzájárul a szolgáltató állam koncepció megvalósításához. Tekintettel arra, hogy a fejlesztések révén az automatizált ügyintézés bevezetésével jelentős teher lekerül a közigazgatási ügyintézők válláról, hatékonyabban tudnak foglalkozni azon ügyekkel, amelyek automatizálása jelenleg nem, vagy csak korlátozott mértékben lehetséges.

A projekt megvalósításához 400 db önkiszolgáló ügyintézési pont, ún. kioszk eszköz országos lefedettségű üzembe helyezése, és 12 ügytípus elektronizálásának fejlesztése, és ezeknek a kioszkokba történő implementálása történik meg.

A kioszk eszközöket a kormányablakokban és egyéb külső helyszíneken (pl. DJP pontokon, postahivatalokban) lehet elhelyezni. Közérdekű cél, hogy az állampolgárok az automatizálható feladatokat önállóan, hatósági környezetben, de ügyintézők nélkül is elkezdhessék vagy akár teljesen lefolytassák. Ezen túlmenően az elektronikus ügyintézés lehetősége így azok számára is biztosítható, akik nem rendelkeznek megfelelő technikai eszközzel.

MIA PONT – Google Saját térképek