Ugrás a tartalomhoz

 „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre

  • Projekt címe: Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre
  • Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058
  • Kapcsolódó Operatív Program Megnevezése:
    • Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)
    • Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
    • Kedvezményezett neve, a Projektkonzorcium vezetője: Belügyminisztérium
  • A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek:
    • Budapest Főváros Kormányhivatala
    • IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
    • Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ)
    • NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
  • Szerződött támogatás összege: 313.366.363 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%

A projekt elsődleges célja, hogy a közigazgatási ügyintézési pontok mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásának bevezetésével, az elektronikus támogató környezet és funkciók továbbfejlesztésével még hatékonyabbá váljanak. Ezt elsősorban a „hétköznapi” állampolgári ügyintézési folyamatok automatizálásával, a hivatali dolgozó személyes beavatkozását kiváltó megoldással tervezi elérni.

A projekt végrehajtásával a közigazgatás informatikai ellátási hatásfoka javul, a szolgáltatási szint emelkedik, ezzel hozzájárul a szolgáltató állam koncepció megvalósításához. Tekintettel arra, hogy a fejlesztések révén az automatizált ügyintézés bevezetésével jelentős teher lekerül a közigazgatási ügyintézők válláról, hatékonyabban tudnak foglalkozni azon ügyekkel, amelyek automatizálása jelenleg nem, vagy csak korlátozott mértékben lehetséges. A koronavírus okozta járvány elleni védekezés is hatékonyabb lehet az automatizált, minél kevesebb személyes kontaktuson, illetve minél rövidebb időtartamú közösségi térben való tartózkodáson alapuló ügyintézés révén.

A projekt megvalósításához 400 db önkiszolgáló ügyintézési pont, ún. kioszk eszköz országos lefedettségű üzembe helyezése, és 12 ügytípus elektronizálásának fejlesztése, és ezeknek a kioszkokba történő implementálása történik meg.

Ennek megvalósításához az alábbi fejlesztések indulnak el:

  • Mesterséges intelligenciával támogatott front end és back end alkalmazások fejlesztése;
  • Önkiszolgáló kioszk eszközök és kiegészítőik beszerzése;
  • Szakrendszer oldali fejlesztések;
  • Működtetést biztosító távmenedzsment alkalmazás fejlesztése;
  • Működéshez szükséges központi és végponti infrastruktúra kialakítása;
  • Ügyintézési helyszínek – adottságtól függő – átalakítása, kialakítása;
  • Működtetéshez szükséges környezet létrehozása.

A projekt keretében a következő ügytípusok kerülnek implementálásra:

  1. Állandó személyazonosító igazolvány igénylés;
  2. Magánútlevél igénylés;
  3. Állandó személyazonosító igazolvány pótlása;
  4. Elektronikus lakcímbejelentés.
  5. Születési anyakönyvi kivonat igénylése;
  6. Házassági anyakönyvi kivonat igénylése;
  7. Bejegyzett élettársi kapcsolatról anyakönyvi kivonat igénylése;
  8. Okmányérvényesség ellenőrzése;
  9. Jármű ideiglenes kivonása;
  10. Jármű ideiglenes kivonásának hosszabbítása
  11. NEK kártyafelhasználói regisztráció
  12. Aláírás minta létesítés előkészítése

A kioszk eszközöket a kormányablakokban és egyéb külső helyszíneken (pl. DJP pontokon, postahivatalokban) lehet elhelyezni. Közérdekű cél, hogy az állampolgárok az automatizálható feladatokat önállóan, hatósági környezetben, de ügyintézők nélkül is elkezdhessék vagy akár teljesen lefolytassák. Ezen túlmenően az elektronikus ügyintézés lehetősége így azok számára is biztosítható, akik nem rendelkeznek megfelelő technikai eszközzel.

Az IdomSoft által megvalósított projektrész befejezési dátuma: 2022.12.31.