Ugrás a tartalomhoz

 

ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSI FELÜLETEK KORSZERŰSÍTÉSE

  • Kedvezményezett neve: IdomSoft Zrt.
  • Konzorciumi partner:
    • Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.
  • A projekt címe: Elektronikus ügyintézési felületek korszerűsítése
  • Szerződött támogatás összege: 1 607 000 000 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%
  • A projekt tervezett befejezési dátuma: 2025.12.31.
  • Projekt azonosító száma: DIMOP_PLUSZ-1.3.2-23-2023-00001

A projekt tartalmának bemutatása

A teljes konstrukció célja, hogy valamennyi nagy látogató számú elektronikus közigazgatási felület átalakításra kerüljön, ehhez a projekt keretében elkészül egy összefoglaló dokumentum arról, hogy mely felületeket milyen mélységben szükséges módosítani.

A projekt közvetlen célcsoportja az elektronikus ügyintézési törvény hatálya alá tartozó szolgáltatók és a szolgáltatások igénybe vevői, illetve a megújított felületek felhasználójaként célcsoportja a teljes lakosság, az állampolgárok, vállalkozások, üzleti- és közigazgatási felhasználók.

  • Létrejön a Digitális Szolgáltató Központ (DISZK), ami az állampolgári igények megismerése érdekében felhasználói kutatásokat végez, ezek eredménye elérhető lesz egy tudásbázisban.
  • Létrejön a DISZK alegységeként egy Analitikai Központ, ami kidolgozza azt az analitikai mérési módszertant és eszközt, amivel a felhasználó élményutak mérhetők.
  • Elkészül egy design kézikönyv és egy design keretrendszer, eszközkészlet, ami elérhető és irányadó lesz valamennyi, az államigazgatásban digitális szolgáltatást fejlesztő és működtető számára.
  • Elkészül egy formájában és nem tartalmában iránymutató pilot applikáció.

A közigazgatási elektronikus ügyintézési felületek jelenleg heterogén képet mutatnak, különböznek felhasználói felületben, működési logikában, grafikai megjelenítésben a megjelenítésre kerülő információk (érthetőség, nyelvezet), dokumentációk tekintetében is. Megteremtésre kell kerüljön az állampolgárok és a közigazgatás számára az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó online ökoszisztéma.

A webes platform mellett mindeddig háttérbe szorult mobiltelefonokra – hordozható eszközökre optimalizált környezetre, ennek design-, technológiai és eszközkészletbeni egységesítésére is kiemelt figyelmet kell fordítani.

A középpontba a felhasználói élmény, a „mobile first” elv érvényesítése kerül, ezek érdekében megtörténik:

  • a Digitális Szolgáltató Központ (DISZK) létrehozása, jogszabályi környezet és nemzetközi jó gyakorlatok felmérése, adaptációja,
  • felhasználói UX, usability kutatások, eredmények publikálása,
  • Analitikai Központ létrehozása a DISZK részeként, mérési módszertan elkészítése, a mérési eredmények publikálása,
  • design kézikönyv és keretrendszer elkészítése és publikálása,
  • formájában iránymutató pilot applikáció elkészítése,
  • a legegyszerűbb ügyintézési forma (e-Papír) teljes újraépítése a mérési tapasztalatok és az új design system segítségével
  • a közigazgatási felületekkel kapcsolatos hiányok összesítése – teljes projekt előkészítése.

A projekt hozzásegíti az állampolgárokat, hogy kevesebb idő alatt, kevesebb energiával tudják online intézni ügyeiket. A megtakarított idő az állampolgárok számára akár pénzben is kifejezhető megtakarítást jelent. Az állami szervezetek módszertani segítséget kapnak online szolgáltatásaik, felületeik megújításához, csökkennek a költségeik.