Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése

  • Projekt címe: Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)
  • Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00008
  • Szerződött támogatás összege: 17.896.272.421 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%

A fejlesztés célja az önkormányzati ASP szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az elektronikus közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, bevezetése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, valamint az ASP szakrendszerekre, mint adatforrásokra épülő adattárház megvalósítása, kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése.

Mindez lehetővé teszi:

  • az önkormányzatok számára feladatellátásuk és belső működésük támogatását, szervezet és folyamatok fejlesztését, elektronizálását, hatékonyság javítását, költségeik csökkentését,
  • a központi közigazgatás számára az önkormányzatok gazdálkodásának korszerű eszközökkel és módszerekkel történő monitorozását, az önkormányzati alrendszer finanszírozási mechanizmusainak figyelemmel kísérését és azok fejlesztését, finomítását
  • az érintett területeken élő lakosság és a vállalkozások számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatások egységes platformon történő elérését egyes önkormányzati ügyintézési folyamatokban.

Az ASP keretében biztosított szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét; az ASP 1.0. projekt tapasztalatai szerint erre a támogatásra az önkormányzatok és a felügyelő tárcák részről egyaránt van szakmai igény).

Az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és jogszabálykövetési, továbbfejlesztési szolgáltatás nemzetgazdasági szinten az önkormányzati informatikai üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi.

A projekt befejezési dátuma: 2018.12.31. (tervezett)