Ugrás a tartalomhoz

„Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése”

A fejlesztés célja az önkormányzati ASP szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az elektronikus közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, bevezetése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, valamint az ASP szakrendszerekre, mint adatforrásokra épülő adattárház megvalósítása, kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése.

Mindez lehetővé teszi:

  • az önkormányzatok számára feladatellátásuk és belső működésük támogatását, szervezet és folyamatok fejlesztését, elektronizálását, hatékonyság javítását, költségeik csökkentését,
  • a központi közigazgatás számára az önkormányzatok gazdálkodásának korszerű eszközökkel és módszerekkel történő monitorozását, az önkormányzati alrendszer finanszírozási mechanizmusainak figyelemmel kísérését és azok fejlesztését, finomítását
  • az érintett területeken élő lakosság és a vállalkozások számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatások egységes platformon történő elérését egyes önkormányzati ügyintézési folyamatokban.

Az ASP keretében biztosított szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét.

Az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és jogszabálykövetési, továbbfejlesztési szolgáltatás nemzetgazdasági szinten az önkormányzati informatikai üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi.