Ugrás a tartalomhoz

Az önkormányzati asp rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)

A fejlesztés célja az önkormányzati ASP (Application Service Provider) szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, az önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az elektronikus közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, bevezetése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, valamint az ASP szakrendszerekre mint adatforrásokra épülő adattárház létrehozása, a kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése.

Mindez lehetővé teszi:

  • az önkormányzatok számára feladatellátásuk és belső működésük támogatását, a szervezet és a folyamatok fejlesztését, elektronizálását, a hatékonyság javítását, költségeik csökkentését;
  • a központi közigazgatás számára az önkormányzatok gazdálkodásának korszerű eszközökkel és módszerekkel történő monitorozását, az önkormányzati alrendszer finanszírozási mechanizmusainak figyelemmel kísérését és azok fejlesztését, finomítását;
  • az érintett területeken élő lakosság és a vállalkozások számára az elektronikus ügyintézési szolgáltatások egységes platformon történő elérését egyes önkormányzati ügyintézési folyamatokban.

Az ASP által érintett szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét. Az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és a jogszabálykövetési, továbbfejlesztési szolgáltatás nemzetgazdasági szinten az önkormányzati informatikai üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi.

Az IdomSoft a projekt keretében a Gazdálkodási szakrendszer továbbfejlesztését végzi.

Az ASP Gazdálkodási szakrendszer 4 modulból áll. Gerincét a KASZPER fantázianevű pénzügyi gazdálkodási modul adja, amely lehetővé teszi a költségvetési gazdálkodási feladatok jogszabályban előírt módon való végrehajtását. Az ETRIUSZ modul a beszámolók és a költségvetés elkészítését támogatja, kapcsolódva a KGR K11 rendszerhez. A KATI modul a tárgyi eszközök és készletek mellett a beruházások nyilvántartását teszti lehetővé. A VIR vezetői információs modul a döntéshozók munkájához gyűjti össze a szükséges adatokat és biztosít kimutatásokat.