Ugrás a tartalomhoz

Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)

  • Projekt címe: Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztése – KKIR2
  • Projekt száma: EKOP-1.1.4-2013-2013-0001
  • Szerződött támogatás összege: 338 847 883 Ft
  • A támogatás mértéke (%-ban): 100%

A Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztését célul tűző KKIR2 – EKOP-1.1.4-2013-2013-0001 kódszámú kiemelt projekt (továbbiakban: KKIR2 projekt) megvalósításában a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. konzorciumi vezetőként, az IdomSoft Zrt. konzorciumi tagként vesz részt

A KKIR2 projekt több alprojektet foglal magába, és az alábbi beavatkozási területeken kíván eredményeket elérni:

  • Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer ellátotti körének bővítése a Kormányablakok rendszerével, az ellátásba vont felhasználók részére eszközkorszerűsítés megvalósítása, a nyújtott szolgáltatások hatékonyabb biztosítása (asztali gépek, nyomtatók beszerzése, egyéb irodai eszközök telepítése, nyomtatás-konszolidáció, szervermigráció és konszolidáció, alkalmazás-felmérés)
  • Szolgáltatások hatékonyabbá tétele érdekében támogató rendszerfejlesztések és szolgáltatásmenedzsment fejlesztés
  • Hangszolgáltatások fejlesztése (IP platform migráció)

Az állam által kötelezően biztosítandó szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ-ök) fejlesztése (pl.: elektronikus szolgáltatás-katalógus, személyre szabott ügyintézési felület, mobil-hozzáférés, elektronikus dokumentum-tárolás, kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzés, kormányzati érkeztetési és kézbesítési ügynöki szolgáltatás kialakítása).

A fentiek közül az IdomSoft Zrt. a Központi Rendszer megújításával kapcsolatos egyes feladatok elvégzésével vesz részt a projektben, amelyeket részben saját teljesítésben, részben pedig beszerzés eredményeként, külső vállalkozó segítségével teljesít. A vállalt feladatok:

  • Központi Rendszer megújítása során kifejlesztésre és/vagy továbbfejlesztésre kerülő szoftvermodulok ESB-re történő integrációja, új ESB megoldás kialakítása,
  • SOA szolgáltatáskatalógus fejlesztése,
  • Egységes Dokumentum Kézbesítő Szolgáltatás (EDoX) kialakítása hivatali kapuk számára:
    • Központi Érkeztetési Ügynök (KÉÜ) SZEÜSZ kifejlesztése
    • Központi Kézbesítési Ügynök (KKÜ) SZEÜSZ kifejlesztése
    • EDoX (KÉÜ és KKÜ) Gateway önálló alkalmazás elkészítése a hivatalok számára a BEDSz és BIÁSz szolgáltatásokhoz való kapcsolódás leegyszerűsítése érdekében
  • Okmányirodai operációs rendszerek cseréjével és korszerűsítésével kapcsolatos migrációra történő felkészüléshez szükséges feladatok megvalósítását (okmányirodai alkalmazások felülvizsgálata és szükség esetén módosítása, speciális eszközök illesztő-programjainak frissítése),
  • ICAO modul szoftverlicensz beszerzése

A projekt befejezési dátuma: 2015. augusztus 31.