Központosított kormányzati informatikai rendszer kiterjesztése (KKIR2)
Projekt címe: Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztése – KKIR2
Projekt száma: EKOP-1.1.4-2013-2013-0001
Szerződött támogatás összege: 338 847 883 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
A Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztését célul tűző KKIR2 – EKOP-1.1.4-2013-2013-0001 kódszámú kiemelt projekt (továbbiakban: KKIR2 projekt) megvalósításában a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. konzorciumi vezetőként, az IdomSoft Zrt. konzorciumi tagként vesz részt
A KKIR2 projekt több alprojektet foglal magába, és az alábbi beavatkozási területeken kíván eredményeket elérni:
Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer ellátotti körének bővítése a Kormányablakok rendszerével, az ellátásba vont felhasználók részére eszközkorszerűsítés megvalósítása, a nyújtott szolgáltatások hatékonyabb biztosítása (asztali gépek, nyomtatók beszerzése, egyéb irodai eszközök telepítése, nyomtatás-konszolidáció, szervermigráció és konszolidáció, alkalmazás-felmérés)
Szolgáltatások hatékonyabbá tétele érdekében támogató rendszerfejlesztések és szolgáltatásmenedzsment fejlesztés
Az állam által kötelezően biztosítandó szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ-ök) fejlesztése (pl.: elektronikus szolgáltatás-katalógus, személyre szabott ügyintézési felület, mobil-hozzáférés, elektronikus dokumentum-tárolás, kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzés, kormányzati érkeztetési és kézbesítési ügynöki szolgáltatás kialakítása).
A fentiek közül az IdomSoft Zrt. a Központi Rendszer megújításával kapcsolatos egyes feladatok elvégzésével vesz részt a projektben, amelyeket részben saját teljesítésben, részben pedig beszerzés eredményeként, külső vállalkozó segítségével teljesít. A vállalt feladatok:
Központi Rendszer megújítása során kifejlesztésre és/vagy továbbfejlesztésre kerülő szoftvermodulok ESB-re történő integrációja, új ESB megoldás kialakítása,
SOA szolgáltatáskatalógus fejlesztése,
Egységes Dokumentum Kézbesítő Szolgáltatás (EDoX) kialakítása hivatali kapuk számára:
Központi Érkeztetési Ügynök (KÉÜ) SZEÜSZ kifejlesztése
Központi Kézbesítési Ügynök (KKÜ) SZEÜSZ kifejlesztése
EDoX (KÉÜ és KKÜ) Gateway önálló alkalmazás elkészítése a hivatalok számára a BEDSz és BIÁSz szolgáltatásokhoz való kapcsolódás leegyszerűsítése érdekében
Okmányirodai operációs rendszerek cseréjével és korszerűsítésével kapcsolatos migrációra történő felkészüléshez szükséges feladatok megvalósítását (okmányirodai alkalmazások felülvizsgálata és szükség esetén módosítása, speciális eszközök illesztő-programjainak frissítése),