Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása (KAKSW)
- Projekt címe: Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása
- Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025
- Kapcsolódó Operatív Program Megnevezése:
- Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)
- Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
- Kedvezményezett neve, a Projektkonzorcium vezetője: NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
- A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek:
- IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
- KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Korlátolt Felelősségű Társaság
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (képviseletében eljáró szervezeti egysége; Villamosmérnöki és Informatikai Kar Közigazgatási Informatikai Központ)
- Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
- Szerződött támogatás összege: 11.993.565.006 Ft
- Szerződött támogatás – IdomSoft-ra eső – összege: 3.904.292.275 Ft
- A támogatás mértéke (%-ban): 100%
- A projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.09.30.
A projekt eredményeként olyan IT szolgáltatások jönnek létre, amelyek biztosítják az elektronizált ügyfél-szituáció alapú használati esetek számának növelhetőségét, továbbá elősegítik a hatékony és olcsóbb állam kialakítását.
A hatékonyabb állam kialakítása érdekében a fejlesztés megteremti:
- az állampolgárok és vállalkozások számára az egyablakos e-közigazgatási kiszolgálással a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen keresztül (Továbbiakban: SZÜF) az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés keretét és lehetőségét;
- az adatvagyon részét képező nagy állami nyilvántartások és szakrendszerek Központi Kormányzati Szolgáltatás Busz (KKSZB) keretrendszeren keresztül történő, szolgáltatás orientált szabványos összekapcsolását, az interoperabilitás megteremtésével a rendszerek közötti hatékony kommunikációt, elsősorban a KÖFOP forrásból kifejlesztett új e-közigazgatási szolgáltatásokat érintően;
- a szakrendszerek együttműködését, amellyel lehetővé válik az ügyfél-szituáció alapú ügyintézés;
- az elektronikus ügyintézési modell alapját jelentő SZEÜSZ-ök továbbfejlesztése, és/vagy új SZEÜSZ-ök kialakítása révén szintén javul a közigazgatási munka hatékonysága;
Az olcsóbb állam kialakításának és az államháztartási megtakarítás elérésének érdekében:
- a szakrendszeri migráció támogatására biztosított eszközkészlet (szakértelem, módszertan, szabványok) lehetővé teszi az elavult infrastruktúra költséghatékony leváltását, a migrált rendszerek eddiginél rugalmasabb működtetése a felhőnek köszönhetően hosszú távon megoldódik;
- a fejlesztéssel a kormányzat számára hatékonyabbá válik a kormányzati működés, mivel az egységes interoperabilitás megteremtésével a közigazgatásban nemzetgazdasági szinten keletkező informatikai beruházási és üzemeltetési költségek (TCO) racionalizálódnak.
Fejlesztés (tervezett) eredménye:
Az állami bürokrácia csökkentése, a közigazgatási ügyek intézésének felgyorsítása, valamint a kapcsolódó állami költségek csökkentése érdekében a Kormányzat stratégiai célként kezeli az elektronikus ügyintézés fejlesztését.
Alapvető kormányzati cél
- az állampolgárok és vállalkozások adminisztratív tehermentesítése,
- az ügyintézési idő rövidítése, a felesleges ügyintézési terhek kiiktatása,
- az ügyintézés menetének elektronikus nyomon követhetősége az ügyfél által,
- a közigazgatás működtetési költségének csökkentése az elektronizációnak köszönhetően,
- az interoperabilitás kihívásának való megfelelés,
- az ügyfélbarát, jó állam megvalósítása.
A kormányzati célok teljesülése érdekében szükséges
- egységes ügyfél-barát ügyintézési felület kialakítása,
- a közigazgatási eljárások racionalizálása,
- közigazgatási szervezet- és folyamatfejlesztések megvalósítása,
- az eljárások elektronikus szolgáltatásként való elérhetővé tétele,
- a közigazgatási elektronikus eljárásokban érintett szakrendszerek és nyilvántartások naprakészségének biztosítása, valamint a közöttük lévő egykapus automatikus adat- és információátadás megvalósítása,
- a nemzeti adatvagyon szerves részét képező államigazgatási alapnyilvántartások nyilvántartó rendszerének (Információforrások Regisztere és az Adat- és Iratmegnevezések Jegyzéke) létrehozása kezelés, ellenőrzés céljából.