Ugrás a tartalomhoz

„Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése projekt” (AVSZ)

„A kiemelt projekt célja a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek érdemi csökkentését célzó új közigazgatási szolgáltatás kialakítása, melynek keretében a természetes személyek állami nyilvántartásokban tárolt név, cím és okmányazonosító adatainak változása esetén – értesítést kapnak azon szolgáltatók, amelyek az érintett természetes személlyel szerződéses jogviszonyban állnak.

A projekt ennek során a már meglévő központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások (KEÜSZ) közül a Központi Kormányzati Szolgáltatás Buszra (KKSZB), a Személyre szabott Ügyintézési Felületre (SZÜF), és az onnan elérhető elektronikus űrlap szolgáltatásokra alapoz olyan eredménytermékekkel, mint

  • új közigazgatási szolgáltatás kialakítása a Kormányablakokban,
  • új, elektronikusan intézhető ügy bevezetése a Magyarorszag.hu-n,
  • a közműszolgáltatók adatváltozásbejelentési és közműátírási ügyleírásainak nyilvántartása,
  • új ügyleírások, eljárásrendek, útmutatók, képzések,
  • továbbfejlesztett KEÜSZ-ök (RNY, KKSZB), valamint
  • új közigazgatási informatikai alkalmazások, szoftverek (AVSZ változásbejelentő kisalkalmazás, AVSZ közműátírás alkalmazás),
  • új interfészek, új adat- és rendszerkapcsolatok (AVSZ és más KEÜSZ-ök: SZÜF-iFORM-KAÜ-KÜNY, RNY, ÖNY, KKSZB) között, és a
  • szolgáltatásnyújtást támogató új adattár infrastruktúra eszközök (HW).