Ugrás a tartalomhoz

Megújult informatikai rendszer gyorsítja a jogosítvánnyal kapcsolatos ügyintézést

Folyamatosan újulnak meg a kormányablakok informatikai rendszerei, köztük a vezetői engedélyeket kezelő szakrendszer. Ennek köszönhetően az első jogosítvány kiállítása, érvényességének meghosszabbítása és az új vezetési kategória megszerzése esetében az okmánycsere már automatikus eljárással is intézhető.

A fejlesztő és üzemeltető IdomSoft minden kormányablaknál és okmányirodánál bevezette az új ügyintézői szakrendszer frissebb, korszerűbb változatát. A hivataloknál dolgozó ügyintézők a megújult alkalmazásban hatékonyabban és gyorsabban intézhetik a jogosítvánnyal kapcsolatos igényléseket.

Megújult informatikai rendszer gyorsítja a jogosítvánnyal kapcsolatos ügyintézést

A vezetői engedélyeket kezelő és nyilvántartó informatikai rendszer fokozatosan újult meg, 2021 februárja óta több jogosítvánnyal kapcsolatos okmányügy is automatizáltan, ingyenesen intézhető. Az első jogosítvány kiállítása és kézbesítése, érvényességének meghosszabbítása és az új vezetési kategóriára szerzett vezetői engedély kiállítása esetében 2021-ben és 2022-ben közel egymillió ügyintézés történt, amelyeknek körülbelül 25-30 százaléka ment végbe automatizáltan.

Az állampolgároknak nem kell személyesen megjelenniük a kormányablaknál, miután teljesítették az okmánykiállításhoz szükséges feltételeket (szükség esetén levizsgáztak vezetésből és elsősegélynyújtási ismeretekből, valamint beszerezték az egészségi alkalmasságról szóló igazolást) és nyilatkoztak arról, hogy hozzájárulnak az automatikus okmánykiállításhoz.

A jogosítvánnyal kapcsolatos automatikus ügyintézésről a magyarorszag.hu Okmányok / Vezetői engedély / „Életút-szolgáltatás a vezetői engedély automatikus hivatalbóli kiállításához” menüpont alatt lehet tájékozódni. Amennyiben a kiállítás semmilyen egyéb akadályba nem ütközik, az elkészült okmányt átlagosan 8 napon belül postázzák.