Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása (KAKSW)

Projekt címe: Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása
Projekt száma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025
Szerződött támogatás összege: 8.384.640.000 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 100%

 

A projekt eredményeként olyan IT szolgáltatások jönnek létre, amelyek biztosítják az elektronizált ügyfél-szituáció alapú használati esetek számának növelhetőségét, továbbá elősegítik a hatékony és olcsóbb állam kialakítását.

A hatékonyabb állam kialakítása érdekében a fejlesztés megteremti:

  • az állampolgárok és vállalkozások számára az egyablakos e-közigazgatási kiszolgálással a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen keresztül (Továbbiakban: SZÜF) az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés keretét és lehetőségét;
  • az adatvagyon részét képező nagy állami nyilvántartások és szakrendszerek Központi Kormányzati Szolgáltatás Busz (KKSZB) keretrendszeren keresztül történő, szolgáltatás orientált szabványos összekapcsolását, az interoperabilitás megteremtésével a rendszerek közötti hatékony kommunikációt, elsősorban a KÖFOP forrásból kifejlesztett új e-közigazgatási szolgáltatásokat érintően;
  • a szakrendszerek együttműködését, amellyel lehetővé válik az ügyfél-szituáció alapú ügyintézés;
  • az elektronikus ügyintézési modell alapját jelentő SZEÜSZ-ök továbbfejlesztése, és/vagy új SZEÜSZ-ök kialakítása révén szintén javul a közigazgatási munka hatékonysága;

Az olcsóbb állam kialakításának és az államháztartási megtakarítás elérésének érdekében:

  • a szakrendszeri migráció támogatására biztosított eszközkészlet (szakértelem, módszertan, szabványok) lehetővé teszi az elavult infrastruktúra költséghatékony leváltását, a migrált rendszerek eddiginél rugalmasabb működtetése a felhőnek köszönhetően hosszú távon megoldódik;
  • a fejlesztéssel a kormányzat számára hatékonyabbá válik a kormányzati működés, mivel az egységes interoperabilitás megteremtésével a közigazgatásban nemzetgazdasági szinten keletkező informatikai beruházási és üzemeltetési költségek (TCO) racionalizálódnak.

Fejlesztés (tervezett) eredménye:

Az állami bürokrácia csökkentése, a közigazgatási ügyek intézésének felgyorsítása, valamint a kapcsolódó állami költségek csökkentése érdekében a Kormányzat stratégiai célként kezeli az elektronikus ügyintézés fejlesztését.

Alapvető kormányzati cél

  • az állampolgárok és vállalkozások adminisztratív tehermentesítése,
  • az ügyintézési idő rövidítése, a felesleges ügyintézési terhek kiiktatása,
  • az ügyintézés menetének elektronikus nyomon követhetősége az ügyfél által,
  • a közigazgatás működtetési költségének csökkentése az elektronizációnak köszönhetően,
  • az interoperabilitás kihívásának való megfelelés,
  • az ügyfélbarát, jó állam megvalósítása.

A kormányzati célok teljesülése érdekében szükséges

  • egységes ügyfél-barát ügyintézési felület kialakítása,
  • a közigazgatási eljárások racionalizálása,
  • közigazgatási szervezet- és folyamatfejlesztések megvalósítása,
  • az eljárások elektronikus szolgáltatásként való elérhetővé tétele,
  • a közigazgatási elektronikus eljárásokban érintett szakrendszerek és nyilvántartások naprakészségének biztosítása, valamint a közöttük lévő egykapus automatikus adat- és információátadás megvalósítása,

a nemzeti adatvagyon szerves részét képező államigazgatási alapnyilvántartások nyilvántartó rendszerének (Információforrások Regisztere és az Adat- és Iratmegnevezések Jegyzéke) létrehozása kezelés, ellenőrzés céljából.

A projekt befejezési dátuma: 2018. 12. 31. (tervezett)